Jeu de boules

Inmiddels wordt er al vele seizoenen op ons Numansgors een echte Jeu de Boules competitie gespeeld. En dat de deelnemers daar veel genoegen aan beleven, blijkt wel uit de wekelijkse bezetting. Iedere maandag wordt er vanaf begin april tot begin oktober gespeeld vanaf 14.00 uur. De speelwijze is zo ingedeeld dat ook Gors passanten altijd kunnen meespelen.

Prijsuitreiking

En zoals altijd bij een competitie gebruikelijk wordt aan het einde van het seizoen een prijsuitreiking gehouden. Een wisseltrofee voor degene die over de eerste gespeelde 20 wedstrijden het hoogste gemiddelde heeft behaald. En… ook een beker voor de meest gewonnen wedstrijden. De wedstrijd is gewonnen als men als eerste 13 punten heeft behaald. Dan kan als individu, maar het kan ook voorkomen dat als team wordt gespeeld. En om de Franse sfeer van het spelletje in ere te houden wordt na afloop een kaastafel met wijn door de deelnemers zelf georganiseerd. Nieuwsgierig geworden? Van harte welkom op de maandagmiddag.

Koersbal

In het winterseizoen gaan we naar binnen met de Jeu de Boulers. Sinds 2015 spelen we dan een spelletje Koersbal, ook wel Carpet Bowl genoemd. Na enige oefening lukt het om een excentrisch geballaste bal, die er uitziet als een edammer kaasje, dicht bij de jack (wit werpballetje) te rollen. Het spel wordt gespeeld op een speciale mat van 8 x 2 meter. Een aantal ingetekende vakken op de mat zorgen verder voor de mogelijkheid tot het behalen van één of meerdere punten per worp. De bal (of ballen) van de speler die het dichts bij de jack ligt geeft een score. Meer hierover te weten komen? Gewoon eens langskomen, we zullen het graag allemaal uitleggen.

Op de pagina Actueel wordt aandacht besteed aan de afsluiting van het Jeu de Boules seizoen 2023